Zadania oraz przedmiot działalności Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu S.A. określają ustawa z dnia 7 lipca 2017 r. o wykonywaniu zadań z zakresu promocji polskiej gospodarki przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu Spółka Akcyjna („Ustawa”) oraz Statut Agencji, zatwierdzony przez Walne Zgromadzenie.
Do ustawowych zadań Agencji należy promocja polskiej gospodarki, w tym:
Minister właściwy do spraw gospodarki lub inny podmiot sektora finansów publicznych mogą powierzyć Agencji wykonywanie innych zadań z zakresu administracji rządowej, wynikające w szczególności z dokumentów i programów przyjętych przez Radę Ministrów lub właściwego ministra.
- promocja eksportu polskich przedsiębiorców, w szczególności małych i średnich,
- promocja polskich branż,
- wspieranie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych,
- wspieranie inwestycji polskich za granicą,
- wspieranie inwestycji polskich na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- dostarczanie przedsiębiorcom informacji ekonomiczno-handlowych na temat rynków zagranicznych oraz inwestorom zagranicznym informacji na temat warunków i uregulowań prawnych prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym prowadzenie portalu informacyjnego,
- organizowanie przedsięwzięć informacyjnych i promocyjnych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i poza jej granicami,
- działalność wydawnicza,
- podejmowanie działań służących zapobieganiu skutkom sytuacji kryzysowych w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 261 i 583) lub łagodzeniu tych skutków, w tym skutków rozprzestrzeniania się zakażeń wirusem SARS-CoV-2, powodującym chorobę zakaźną COVID-19.
Minister właściwy do spraw gospodarki lub inny podmiot sektora finansów publicznych mogą powierzyć Agencji wykonywanie innych zadań z zakresu administracji rządowej, wynikające w szczególności z dokumentów i programów przyjętych przez Radę Ministrów lub właściwego ministra.
W zakresie promocji polskiej gospodarki Agencja może udzielać pomocy finansowej zawiązanej z programami finansowanymi z budżetu Unii Europejskiej, o których mowa w ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowych w perspektywie finansowej 2014-2020 oraz innymi programami finansowanymi ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, do której zastosowanie znajdą szczegółowe warunki i tryb właściwe dla udzielania tej pomocy.
W zakresie promocji polskiej gospodarki Agencja może także udzielać pomocy finansowej spełniającej przesłanki pomocy de minimis, dotyczącej promocji eksportu polskich przedsiębiorców, do której zastosowanie znajdą szczegółowe warunki i tryb właściwe dla udzielania tej pomocy.
Zgodnie ze Statutem, przedmiotem działalności Agencji, zgodnie z klasyfikacją kodów PKD, jest:
Zgodnie ze Statutem, przedmiotem działalności Agencji, zgodnie z klasyfikacją kodów PKD, jest:
- działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów (PKD 82.30.Z),
- przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność (PKD 63.11.Z),
- działalność portali internetowych (PKD 63.12.Z),
- pozostała działalność usługowa w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 63.99.Z),
- wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi (PKD.68.20.Z),
- stosunki międzyludzkie (public relations) i komunikacja (PKD.70.21.Z),
- pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (PKD.70.22.Z),
- działalność agencji reklamowych (PKD.73.11.Z),
- badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.20.Z),
- działalność organizatorów turystyki (PKD 79.12.Z),
- pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 79.90.C),
- działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych (PKD 90.02.Z).
Pliki do pobrania:
|
Liczba odwiedzin: 5033