Umiędzynarodowienie MŚP - Brand HUB

Projekt pn. „Umiędzynarodowienie MŚP – BRAND HUB” realizowany jest na podstawie Umów o partnerstwie dla 7 branż, zawartych z Ministerstwem Rozwoju i Technologii jako projekt niekonkurencyjny w ramach Programu „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027” (FENG).

Projekt realizowany jest w ramach Priorytetu FENG.02 Środowisko sprzyjające innowacjom, działanie FENG.02.26.

Wartość przyznanego dofinansowania na 7 sektorów to 63 785 495,92 zł.

Umowy o partnerstwie zostały zawarte w dniu 30.04.2024 r., pomiędzy Ministrem Rozwoju i Technologii a Polską Agencją Inwestycji i Handlu S.A.

Umowy zawarte to:
Sektor kosmetyczny – Umowa nr II/031/P/50005/2007/24/DRI
Sektor maszyn i urządzeń – Umowa nr II/030/P/50005/2007/24/DRI
Sektor meblarski – Umowa nr II/027/P/50005/2007/24/DRI
Sektor motoryzacyjny – Umowa nr II/032/P/50005/2007/24/DRI
Sektor pojazdów szynowych – Umowa nr II/028/P/50005/2007/24/DRI
Sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi – Umowa nr II/029/P/50005/2007/24/DRI
Sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania – Umowa nr II/033/P/50005/2007/24/DRI

Tryb przeprowadzania naboru wniosków o dofinansowanie: projekt niekonkurencyjny.

Okres kwalifikowalności wydatków dla Projektu: 1 stycznia 2024 r. – 31 grudnia 2029 r.

Wartość Projektu i wartość dofinansowania: całkowity koszt realizacji Projektu, a tym samym całkowita kwota wydatków kwalifikowalnych Projektu wynosi 63 785 495,92 zł.

Głównym celem Projektu Brand HUB jest wykorzystanie i zwiększenie potencjału rozwojowego polskich MŚP oraz wzrost wolumenu eksportu poprzez ich udział w działaniach promocyjnych na rynkach zagranicznych. Sektorowe programy promocji mają za zadanie wesprzeć rozpoznawalność tychże sektorów na rynkach zagranicznych dzięki promowaniu Marki Polskiej Gospodarki pod hasłem „Poland. Business Forward”.

Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez realizację 7 sektorowych programów promocji w latach 2024-2029. Programy promocji realizowane będą zarówno w kraju w postaci organizacji misji przyjazdowych, jak i za granicą, poprzez organizację polskich pawilonów narodowych na kluczowych wydarzeniach targowych i kampanii promocyjnych w lokalnych mediach dla 7 sektorów.

Planowane w projekcie działania promocyjne ukierunkowane są na:
  • rozwój i promocję potencjału innowacyjnego i eksportowego MŚP,
  • umocnienie rozpoznawalności Polski poprzez promocję Marki Polskiej Gospodarki - MPG oraz polskich MŚP i ich produktów/usług na rynkach zagranicznych,
  • zwiększenie liczby przedsiębiorstw posiadających kompetencje i uczestniczących w transformacji cyfrowej w obszarze eksportu,
  • zwiększenie poziomu eksportu MŚP posiadających w swojej ofercie innowacyjne produkty i usługi.

Projekt realizowany jest w partnerstwie z czterema instytucjami: Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa oraz Polską Agencją Kosmiczną. Partnerzy będą odpowiedzialni za realizację głównego zadania projektu, tj. programów promocji dla sektorów objętych wsparciem.
 

    Rejestr zmian

    Ostatnia zmiana:
    Wprowadzono: 2024-06-06 14:14:17 (Anna Woińska)
    Opublikowano: 2024-06-06 14:14:19 (Anna Woińska)

    Liczba odwiedzin: 125

    Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.
    ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa

    Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności